Sunday, October 9, 2011

Jeg vant, jeg vant!

Jeg har lenge vært en fornøyd leser av bøkene Paris Review Interviews, men har til gode å lese selve magasinet. Så da Kristine Kleppo som står bak bloggen Kommafeil forrige uke arrangerte et aldri så lite lotteri med magasinet som premie, måtte jeg jo prøve meg.

Kristine ville vite hvilken litterær karakter leserne helst ville være for en dag. Jeg svarte Sally Jay Gorce - den amerikanske hovedpersonen i A Dud Avocado som får drive gatelangs i Paris i 1950-åra.

Og i går kom The Paris Review i postkassa. Og siden vesla nå sover og det regner ute, har jeg tenkt å benytte meg av denne fredelige høststunden til å krype opp i sofaen med magasinet.

4 comments:

Geir Isaxen said...

Gratulerer! Det var vel stas.
Jeg har som du bare lest intervjuene. Aldri sett bladet. Lurer på om en kan abonnere på det via Narvesen.
Liker ikke å bruke bankkort på nett.

Sesselja said...

Jeg tror dessverre ikke du får tak i Paris Review via Narvesen, men du kan jo etterlyse det, så kanskje de tar det inn?

Magasinet er et typisk litterært tidsskrift, dvs mye tekst, få bilder. De har et par intervjuer a la de i bøkene i det nummeret jeg har fått tilsendt - tror kanskje de er en fast del? – samt andre tekster. Det gir i alle fall lesestoff nok for flere kvelder fremover.

Tehme Melck said...

Jeg er veldig nysgjerrig på dette bladet. Tror jeg skal prøve et abonnement. Kanskje ønske meg det til jul?

Kristine Kleppo said...

Så fint at det kom vel frem. Intervjuene er en fast greie. Det er to i hvert nummer og er verdt et abonnement alene. Det kommer fire ganger i året og er ikke så dyrt : )