Monday, May 2, 2011

Slikt kan man like!

Mens andre er opptatt av nyhetene om at Osmaba Bin Laden er død og gravlagt til sjøs, er jeg mer opptatt av denne nyheten:

Venstre vinneren - Frp taperen


Det er Dagsavisen som skriver dette, etter at nettstedet Poll of Polls har kåret Venstre til vinneren av meningsmålingene i april.

En overskrift helt i tråd med mitt verdensbilde, og en jeg gjerne ser brukt igjen og igjen de neste månedene frem mot valget.

Og da er det selvsagt gledelig å se at den første målingen publisert i mai gir Venstre 6 prosent oppslutning. Dette går riktig vei!

2 comments:

Tehme Melck said...

Jeg synes også det er verd å merke seg at Venstres Trine Skei Grande har engasjert seg i å bedre frilanseres forhold mht trygd og skatt. Hun sa nylig i et intervju i Klassekampen (tror jeg det var) at Arbeiderpartiet er bremseklossen i regjeringen på dette området, fordi Ap har noen inngrodde forestillinger om at alle som driver for seg selv er Kjell Inge RØkke. Dersom dette er riktig, vurderer jeg å stemme Venstre i år.

Sesselja said...

Venstre har mange gode forslag som vi frilansere også vil være tjent med. Venstre ønsker f.eks. bl.a. å innføre næringsfradrag på linje med minstefradraget for ansatte, noe som er spesielt aktuelt i disse selvangivelsestider. Jeg har skrevet litt mer om det her:
http://friogfreidig.blogspot.com/2010/06/vi-trenger-en-bedre-smabedriftspolitikk.html