Tuesday, February 22, 2011

Jeg er Nes Venstres andrekandidat

Da er det offisielt: Jeg er Nes Venstres andrekandidat til kommunevalget 2011.

Lokallaget hadde nominasjonsmøte i går, og jeg var innstilt på andreplass. Selv om det ble noen rokeringer av plassene lenger ned på listen, var det ingen innsigelser til min plasseringen, og dermed står jeg nå offisielt som nummer to på valglista. Det betyr igjen at jeg om et drøyt halvår – om velgerne vil det – kan få en plass i kommunestyret.

Tre på topp: Fra v. Sesselja Bigseth, Øystein Smidt og Åse Birgitte Skjærli

Vi har valgt å gi stemmetillegg til de tre øverste kandidatene, som er Øystein Smidt, meg selv og Åse Birgitte Skjærli. Det betyr at vi tre stiller med et lite forsprang fra de andre kandidatene da vi får 0,25% ekstra i stemmetillegg. Det betyr også at det er velgerne som, gjennom kumulering, kan avgjøre hvem av oss tre som skal inn i kommunestyret om vi får to plasser slik vi har i dag.

Nå gleder jeg meg til månedene som kommer!

3 comments:

Kamilla said...

Gratulerer :)

Gunn Beate said...

Gratulerer! Spennende tider, Sesselja!

Sesselja said...

Takk! Jeg er glad og bittelitt nervøs. :)