Monday, February 21, 2011

Award og tøybeleimoro fra Tøybleiemamma

Jeg er litt sent ute, men jeg har altså fått en blogg-award fra Tøybleiemamma to be. Det er min første award, så det er jo litt stas. Sammen med prisen kommer 7 spørsmål som skal besvares, so here goes:

1.Ta opp nærmeste bok og slå opp på side 18, linje 4. Hva står det der?
Bestefar var helt frisk til siste uken han levde, han fikk visst lungebetennelse. (Fra I Heidalé – årbok for Heidal 2010)

2.Hva var det siste du så på tv?

The Middle - i opptak

3.Bortsett fra datamaskinen, hva hører du nå?

Klikkingen fra hundens klør mot gulvet. På tiden å finne frem klosaksa.

4.Når var du sist ute og hva gjorde du da?
I går, da jeg gikk tur med mann, barn og hund.

5.Hva har du på deg nå?
Dongribukse og ammetopp.

6.Hva var den siste filmen du så?

Det husker jeg sannelig ikke. Det er lite film om dagen.

7.Skulle du overveie å flytte til utlandet?
Ja, med en britisk mann som ikke er 100% fornøyd med å bo i Norge, er det et tema som kommer opp stadig vekk her i huset.

Sånn!

Tøybleiemoro I
Men awarden er ikke det eneste jeg har fått fra Tøybleiemamma i det siste. Rett før helgen kom nemlig den eplegrønne IttiBittien jeg vant i julekalenderen.

– Så myk og pusete, utbrøt mannen da han tok på tøybleie på vesla for første gang.

Og det er den virkelig. IttiBittien er en alt-i-ett bleie, og i motsetning til AIE-ene fra Bum Genuis som trenger litt ekstra lufttørking, er denne bleie tørr når vi tar den ut av tørketrommelen.

I tillegg til IttiBittien lå det en deilig vaskeklut, en snappi og en krokanrull i pakken. Slike pakker gjør det moro å hente posten om dagen!

(Kortvarig) tøybleiemoro II
Ei uke eller to før der igjen, kom det nemlig en annen tøybleiepakke i posten. Denne kom fra EddaBedda og inneholdt en Appel Cheeks lommebleie med bambusinnlegg. Også denne var en premie fra julekalenderen.

Jeg hadde valgt en bleie i fargen Sailor's Blue, og den mørke blåfargen i kontrast mot de hvite knappene gjør den virkelig flott. Jeg hadde valgte størrelse 1, som skal passe til babyer fra 3,2 til 9 kg, men dessverre var den allerede for liten rundt lårene til vår lille jente på knappe 6 kilo, så vi har ikke fått bruke den. Dermed ble det kortvarig tøybleiemoro denne gangen. Det er synd, for den er utrolig fin på.

1 comment:

Tøybleiemamma? said...

Kjedelig at den ikke passa da....men fint at ittien falt i smak :-)