Sunday, January 2, 2011

52 noveller på 52 uker

Jeg har latt meg inspirere av Lena i Les mye, som har latt seg inspirere av Bai i Boklesebloggen: vi skal lese 52 noveller på 52 uker!


Opprinnelig hadde jeg ikke tenkt å ha noe leseforsett i år. Med en liten baby i hus begrenser det seg med lesing, men ei novelle i uka skal jeg da klare.

Noveller har ofte fått en litt stemoderlig behandling, også blant bokbloggere. Derfor synes jeg dette er et godt tiltak som kan være med å løfte frem både novellen som sjanger og novelleforfattere som kanskje ellers ikke blir omtalt så mye. Dessuten er det en god unnskyldning til endelig å ta fatt på de uleste novellesamlingene jeg har stående i bokhylla.

Bli med du også da vel!

7 comments:

Lena said...

Supert! Nå skal vi jaggu bli beleste;)

Bai said...

Så kjekt at du også er med!

Eg ser jo at det jammen var på tide at eg oppdaga bloggen din også! Takk for at du gav lyd i frå deg.

Tøybleiemamma? said...

Tror jaggu jeg skal hive meg på den! Har nemlig også en del uleste novellesamlinger i hylla. Denne uken blir det enten Mikkel Bugge eller Miranda July.

Sesselja said...

Gleder meg til å oppdage mange nye novelleforfattere!

Batcheeba said...

Anbefaler en novelle fra Alices særegne opplevelse av natt!

Stina said...

Jeg er med:)

Sesselja said...

@Batcheena: Forfatter?

@Stina: Yey! Så moro!