Friday, November 26, 2010

Snasent listefyll

I går var det nominasjonsmøte for Akershus Venstre. Jeg skulle deltatt som delegat for Nes Venstre, men ei lita nyfødt tulle satte en stopper for det denne gangen.

Jeg var foreslått som kandidat av lokallaget, men kom ikke med på nominasjonskomiteens listeforslag. Men under nominasjonsmøtet ble det gjort en del rokeringer, og jeg kom inn på lista på 27. plass. Det er med andre ord ingen fare for at det kommer lange rapporter fra fylkestinget fra meg, men så er jeg da også godt fornøyd med bare å være listefyll på denne lista. Da har jeg heller høyere ambisjoner for valglista til kommunestyret, men hvordan det går blir først avgjort på nyåret en gang.

Litt mindre morsomt var det at Nes Venstres Åse Birgitte Skjærli falt ut av lista. Hun sto opprinnelig på fjerde plass på lista, men måtte vike plass for nåværende leder av Akershus Venstre, Lars Peder Nordbakken. For all del, Lars Peder er drivende dyktig, men litt lokalpatriotisk må jeg jo si at det hadde vært hyggelig å fortsatt ha en lokal politiker på varaplassen.

No comments: