Wednesday, November 10, 2010

Og litt politikk

Selv om jeg er i barselpermisjon, er jeg ikke fritatt for frivillige verv – eller engasjement. Tid og overskudd er riktignok betraktelig redusert akkurat nå, men jeg rekker likevel en og annen oppdatering av hjemmesiden til Nes Venstre.

Og om jeg ikke kom meg på gruppemøtet to uker etter vesla var født, så holder jeg meg noenlunde oppdatert via e-post, takket være en aktiv styreleder i Øystein Smidt. Og i dag kunne han fortelle at arbeidet med å gjøre Svarverudvegen tryggere fortsetter.

Teknisk sjef i kommunen har riktignok gått ut og feilinformert om at det nå er kommet trafikkhumper i Svarverudvegen (det riktige er at det er Hagaskogvegen som har fått disse), men i morgen kommer det visstnok en artikkel i lokalavisa som retter opp i dette. Og fredag kommer teknisk sjef og vegansvarlig i kommunen på befaring til Svarverudvegen sammen med Øystein Smidt for å se hvor fartshumper bør legges. Jeg har derfor et stort håp om at vi om ikke så altfor lang tid skal få tryggere forhold for myke trafikanter langs Svarverudvegen.

3 comments:

Norunn said...

Ikke det at det har noe med saken å gjøre, men jeg vil bare gratulere deg med det nye tilskuddet til verden.

Også er litt imponert over at du fortsatt holder bloggen oppdatert. Mulig jeg har overdrevet hva ammetåke egentlig betyr.

Sesselja said...

Takk for det Norunn. :)
For meg arter ammetåka seg først og fremst i form av at ordene forsvinner for meg når jeg snakker. Det blir mye "den derre greia" og "sånn derre du vet" i samtaler.

Norunn said...

Da skjuler du det godt skriftlig i hvert fall!