Tuesday, November 23, 2010

Barselsbesøk av blogger

Skal du ha besøk av en blogger, er mitt tips å velge bloggeren med omhu. Besøk av en interiørblogger med kamera om halsen er for eksempel ikke det smarteste når ammetåka ligger tjukk over heimen og gulpeklutene i sofaen er minst like tallrike som pynteputene.

Derimot er det veldig lurt å ønske velkommen til en bakeblogger. Sannsynligheten er nemlig stor for at de vil demonstrere litt av hobbyen. Så det gjorde vi i går. Da kom nemlig Monica, bakeblogger og venninne fra studietiden i England, på barselbesøk med mann og barn – og to store poser med muffins!

Blåbærmuffins med smørostkrem: Den lite lekre pyntingen er det jeg som står for, dog med Monicas krem. Monica har nemlig litt bedre grep om muffinspynting enn meg. Slik og slik kan det se ut når hun går i gang.


Kladdemuffins: Nydelige sjokomuffins som smaker som brownies. Monica sverger på at de er enkle å lage.


Med advent rett om hjørnet må jeg også benytte anledningen til å fortelle at Monica også har en annen blogg – Sparemamma. Der har hun nå et smart og billig tips til julekalender for små barn. God idé som jeg håper å la meg inspirere av om et år eller to når Matilda blir stor nok til å skjønne konseptet med julekalendere.

3 comments:

Monica said...

Haha! Takk for reklamen :D

Koselig at muffinsene falt i smak!

M:)

Tøybleiemamma? said...

Nei, man må velge sine venner med omhus ;-) så skikkelig godt ut, og jeg ble veldig veldig sulten.

Kathleen said...

Jeg ville heller ikke hatt en interiøsblogger på besøk, vi bor i et eneste stort kaos av vinylplater, bøker og tekopper. En bakeblogger ville jeg derimot ønsket velkommen!