Tuesday, October 12, 2010

Blakk på penger, men rik på bleier

Bloggeren Tøybleiemamma to be? har tipset om at Naturbaby har opphørssalg på bl.a. tøybleier, og jeg har latt meg lokke.

Vi har for lengst bestemt at vi skal prøve oss som tøybleieskiftere når vesla ankommer verden, og vi har allerede en god stabel med brettebleier liggende.
"Problemet" er at jeg har kjøpt inn økologiske brettiser fra ImseVimse i størrelse 90 x 90 cm og de er svæææære - så store at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal få dem på uten å dekke hele ungen.

Ergo har jeg en unnskyldning for å titte litt på andre bleier, og jeg har valgt å forsøke litt forskjellige typer for å se hvilken som passer hos oss når jenta omsider kommer (39 uker i morgen!).

Her er noe av fangsten min denne gangen:

Dette er en alt-i-ett (AIE) bleie fra Itti Bitti. AIE betyr at bleien har både sperrelag og innlegg integrert i bleien, og dermed er den like enkel i bruk som papirbleier. Forskjellen er at denne går i vasken, mens papirbleiene går i søpla – og etterhvert blir til et tonn med avfall.



Bambus skal ha en fantastisk god sugeevne, og siden vi ikke har bambusbleier fra før av, måtte jeg bare kjøpe et par typer så vi får prøvd ut dem også. Dette er Mother ease bambus, en one-size formsydd bleie med snap-in innlegg.
Og dette er den andre typen bambusbleie. Også dette er en one-size, men denne er fra Baby Beehinds. Formsydde bleier og brettebleier krever sperrelag utenpå, så jeg måtte jo kjøpe noen av dem også:


Denne eplegrønne ullbuksa i stretch-ull fikk bli med i kurva, sammen med en litt kjedeligere hvit ullbukse.

Nå er det bare å vente på at pakken – og barnet! – skal komme, så får vi se hvordan karrieren som tøybleieskifter blir. Vi gleder oss!

2 comments:

Tøybleiemamma? said...

Så mye fint :-) Bra du fikk gjort noen kupp da! Og takk for at du linker til meg :-)

Sesselja said...

Bare hyggelig – selv om jeg ikke vet om jeg skal takke for salgstipset, siden det loppet meg for penger. ;-)