Sunday, September 26, 2010

Ukens bomskudd

The Way I found Her av Rose Tremain er en av bøkene som fikk bli med hjem fra Englandsferien. Jeg var litt skeptisk til boka, men lot meg lokke av baksideteksten som lovte Paris om sommeren og en forfatter med mystisk fortid.

Men etter å ha kjedet meg gjennom mer 100 sider, måtte jeg til slutt bare innse at denne romanen hverken er "scary, funny and ultimately very affecting novel" (Mail on Sunday) eller "has the sparkle of sunlight on water" (Independent on Sunday).

Bokens Paris mangler atmosfære og karakterene mangler sjarm. Og etter hundre sider har det fremdeles ikke skjedd noe som gir meg lyst til å lese videre for å se hvordan dette ender. Nei, dette var rett og slett ei utrolig døll bok.

1 comment:

Jorid said...

Og så så fint omslag... Jeg hadde latt meg lure, jeg også :-)