Saturday, August 21, 2010

Feriefangst

Som nevnt ble ferien i England delvis tilbakt hos de lokale bokhandlerne, og her er resultatet av timene med surfing i bokhyllene:



  • The Children's Book av A.S. Byatt
  • The Way I Found Her av Rose Tremain
  • Family and Friends av Anita Brookner
  • Apology for the Woman Writing av Jenny Diski
  • A Room of One's Own av Virginia Woolf
  • Days of Reading av Marcel Proust
  • Instruments of Darkness av Imogen Robertson
  • Of Bees and Mist av Erick Setiawan
  • The Ice Age av Kirsten Reed
  • The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon
Jeg tror jeg har fått med meg en god blanding. Her er debutanter (Reed, Robertson og Setiawan), veletablerte (Byatt og Brookner) og klassikere (Woolf og Proust); her er forfattere jeg ikke har hørt om før (Tremain) og forfattere jeg har hørt om, men ikke lest (Haddon). Alt i alt burde jeg nå ha litt forskjellig å velge mellom innimellom de norske titlene jeg kommer til å lese utover høsten. :)

3 comments:

Kasiopeiia said...

Her er det definitivt noe for et hvert humør - perfekt!

Jorid said...

Sikle, sikle... Ble særlig nysgjerrig på omslaget til Instruments og Darkness, aner jeg noe gotisk?

Sesselja said...

Kasiopeiia: Det er det jeg håper på, at i alle fall ei av bøkene vil treffe meg til enhver tid.

Jorid: Det var muligheten for litt gotisk som gjorde at jeg rasket med meg denne. Både omslag og baksidetekst hinter til det gotiske, men når jeg leter rundt på nettet nå, ser jeg at den snarere er klassifisert som historisk thriller. Men jeg skal gi nærmere tilbakemelding når den er lest!