Sunday, July 18, 2010

Sengekos og bedragerske omslag

Norunn har tagget meg og vil vite litt om lesevanene mine:

1. Hvilke bøker leser du akkurat nå?
"Juni, september, oktober, mai" av Anne Gjeitanger, "Gjennom ordene" av Marie Cardinal, "Sikadene" av Odd Klippenvåg, og "Zen in the Art of Writing" av Ray Bradbury.

2. Hvor liker du best å lese?
Aller best liker jeg å lese på senga eller i godstolen på verandaen, men jeg trives også med ei bok i sofakroken, på badet når jeg pusser tenner eller på toget inn til byen.

3. Hvilken bok skulle du ønske ville bli filmatisert?
Ingen. Jeg foretrekker å lage mine egne filmer i hodet når jeg leser.

4. Hva er favorittboken din?
The Secret History av Donna Tartt.

5. Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?
Jeg har nylig kjøpt de to siste bindene av The Paris Review Interviews, og ser frem til å ta fatt på dem, selv om de nok ikke blir lest ut med det første. Jeg liker å lese et intervju nå og da, så bøkene varer lenge. Men ellers så er sommerlesebunken min i ferd med å krympe, og jeg har ingen spesielle bøker på vent som jeg gleder meg spesielt til.

6. Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
En ettermiddag om høsten av Mirjam Kristensen. Det er den eneste boka jeg har kjøpt utelukkende på grunn av omslaget - og det straffet seg, for jeg syntes romanen var utrolig kjedelig.

Nå er det meningen at jeg skal tagge 3 andre bloggere, og da har jeg valgt meg Gjennom ordene, Knirk og Jorid - når de kommer hjem i august.

1 comment:

Gjennom ordene said...

Jeg tar snart "utfordringen" : )