Thursday, July 1, 2010

Jeg er i avisa

Som journalist er det ikke noe nytt å finne navnet mitt i aviser eller blad, men i dag er jeg tilstede i lokalavisa med bilde. Det er bittelitt rart. Enda rarere er det at det er min egen byline som står i artikkelen – det er jo ikke akkurat vanlig at journalister illustrerer artiklene sine med et hovedbilde av seg selv ...

Årsaken til at jeg i dag titter ut på nesbuene fra avisa på denne måten, er at jeg i sommer skal skrive en artikkelserie om gårder i Nes. Over fire sider hver lørdag fremover skal jeg presentere typiske romeriksgårder, med historie og interiør. Det er utrolig spennende å få reise rundt og snakke med bønder om de flotte hovedbygningene, og jeg håper og tror det er en serie som vil bli godt mottatt i bygda her.


Dagens artikkel er en presentasjon av serien som kommer, og redaktøren har valgt denne løsningen her. Bildet viser meg og Jan Erik Horgen, som er historiker og kunnskapsrik kilde i serien som kommer.


No comments: